marți, 26 august 2008

Păcăleală marţiană

Astăzi, am primit un mesaj. Eram anunţată că, în 27 august, planeta Marte se va vedea foarte bine, va fi la fel de mare ca luna.

Mi-am amintit că, în urmă cu aproximativ un an, am început să scriu acest blog cu o ştire analogă. I-am promis persoanei care mi-a trimis ştirea că mă voi interesa. Şi, la adresa:


http://www.astro-urseanu.ro/pacaleala_martiana.html

am citit:

"Păcăleală marţiană 2008

Umblă pe internet o ştire în care se spune că în data de 27 august planeta Marte se va vedea cel mai bine, va fi foarte apropiată de Pământ şi va semăna cu Luna.

Ştirea este o farsă, în care se folosesc date vechi de 5 ani de zile.

Opoziţia lui Marte, adică momentul când este vizibil toată noaptea, fiind în partea opusă Soarelui, văzut de pe Pământ, se produce odată la 2 ani şi 6 luni.

Ultima opoziţie a fost în seara de 24 decembrie 2007. Următoarea opoziţie va fi pe 29 ianuarie 2010.

În luna august planeta Marte se va vedea după apusul Soarelui. Va apune foarte repede, la ora 21. Strălucirea planetei va fi mică şi nu va putea fi deosebită de stele decât dacă i se cunoaşte poziţia. "

Pe site-ul Observatorului astronomic Amiral Vasile Urseanu, sunt prezente doua hărţi şi este analizată ştirea punct cu punct. Vă invit să citiţi.

Niciun comentariu: